Do góry
Jak radzić sobie z opuchlizną w upalne dni?
Napisany przez: Redakcja
| 47 odwiedzin

Upały dają się we znaki nawet największym twardzielkom. Wysoka temperatura prowadzi do pojawienia się obrzęków i problemów z krążeniem. Jeżeli ty też masz takie letnie dolegliwości, to poznaj najlepsze sposoby radzenia sobie z nimi.

Opuchnięte powieki

Wysoka temperatura przyczynia się do powstawania opuchlizny wokół oczu. Gdy ta dolegliwość nie jest spowodowana czynnikami zdrowotnymi, to możesz spróbować wyleczyć ją domowymi sposobami. Najbardziej znanym jest okład z plasterków świeżego ogórka, który zawiera witaminę C oraz ma działanie kojące i rozświetlające. Kosmetyki, których używasz na co dzień, możesz włożyć do lodówki, bo schłodzone działają o wiele lepiej. Dobrym sposobem na usunięcie opuchlizny wokół oczu jest przyłożenie schłodzonej w lodówce łyżeczki lub stosowanie okładów z rumianku i herbaty.

Obrzęki na dłoniach

Powstają w wyniku przegrzania organizmu. Można je zwalczyć pijąc duże ilości wody lub napary z ziół. Dobrze sprawdzi się mieszanka wody z sokiem pomidorowym. Drugim równie skutecznym sposobem jest masaż i proste ćwiczenia, dzięki którym dłonie pozostają cały czas w ruchu. Obrzęk usunie także chłodna kąpiel z dodatkiem soku z cytryny i łyżką soli.

Obrzęk nóg

To najczęściej pojawiająca się dolegliwość związana z upałami. Szybką ulgę przyniosą masaż kostkami lodu albo używanie olejku kamforowego lub mentolowego. Dobre efekty da również maść z kasztanowcem albo rajstopy przeciwżylakowe; po te ostatnie warto sięgnąć jesienią i zimą.

Dieta zwalczy obrzęki

W upalne dni unikajmy soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Dobrze sprawdzą się natomiast produkty bogate w potas (pomidory, suszone morele, rodzynki, figi, ziemniaki). Dla wzmocnienia żył stosuj preparaty z rutyną i witaminą C. Do jadłospisu włącz owoce o właściwościach moczopędnych (arbuzy, czereśnie, truskawki). Pamiętaj o regularnych ćwiczeniach, długich spacerach i pływaniu. Aktywność fizyczna poprawia pracę mięśni i usprawnia krążenie krwi.