Do góry
Jak dbać o włosy? Wypróbowane sposoby na ładniejszy i zdrowszy skalp
Napisany przez: Redakcja
| 73 odwiedzin

Włosy są jednym z największych atrybutów kobiet. Podkreślają urodę, dodają seksapilu i przyciągają płeć przeciwną. Co zrobić, żeby fryzura cały czas wyglądała rewelacyjnie i zachwycała wszystkich wokół? Poznaj kilka sposobów na zdrowszy i ładniejszy skalp.

Po pierwsze oczyszczaj

Stosuj szampony, które oczyszczą skórę głowy z sebum i łupieżu. Wybierz te z zawartością SLS oraz takie, które działają łagodnie. Produktów z Sodium Lauryl Sulfate używa się tylko raz w tygodniu, żeby uniknąć nadmiernego przesuszenia skalpu i podrażnień. Maski, odżywki i pianę z szamponu spłukuj letnią wodą, która zamknie pory skóry i wygładzi łuski włosowe. Unikaj gorącej wody – wywołuje oparzenia, prowadzi do przetłuszczania się skóry, osłabia włosy.

Po drugie odżywiaj

Używaj maseczek i odżywek dopasowanych do rodzaju twoich włosów i skóry głowy. Kosmetyki nakładaj na suche lub wilgotne pasemka, a następnie dokładnie spłukaj. Sprawdź, czy kupione przez ciebie produkty zawierają naturalne substancje, które zadbają o skalp. Wypróbuj także naturalne olejki do włosów. Olejki kokosowy i jojoba oraz oliwa z oliwek polecane są wszystkim niezależnie od rodzaju włosów.

Po trzecie stylizuj i farbuj

Nie stosuj farb z zawartością amoniaku, który może podrażniać i przesuszać skórę głowy oraz osłabiać włosy. Co dwa lub trzy miesiące podcinaj końce pasemek, żeby zapewnić im ładny wygląd i zminimalizować rozdwajanie się. Po każdym myciu włosy susz z odległości około 15 cm, włączając chłodny nawiew powietrza. Zanim wyprostujesz lub zakręcisz włosy, użyj ochronnego kosmetyku, który zabezpieczy kosmyki przed wysoką temperaturą i ewentualnym zniszczeniem. Upinaj włosy w warkocz lub kok, kiedy nosisz szalik lub ubrania z wysokim kołnierzem. W ten sposób unikniesz plątania się pasemek i powstawania kołtunów.

Po czwarte suplementy diety

Jedz warzywa i owoce oraz nieprzetworzoną żywność. Każdego dnia wypijaj około 1 litra wody, a do obiadu zaparzaj sobie zioła (pokrzywę, skrzyp, rumianek). W okresie jesienno – zimowym dietę uzupełniaj suplementami. Witaminy i mikroelementy przyswajane w postaci tabletek będą działały na korzyść twojego organizmu.